I en hyreskasern nära landsvägen i femtiotalets Neapel växer de båda flickorna Elena Greco och Lila Cerrullo upp och blir vänner för livet. Det är efterkrigstid.

6169

Köp online Elena Ferrante - Min fantastiska väninna (351130679) • Pocketbok modern skönlitteratur • Skick: Begagnad ✓ Pris 30 kr ✓ • Tradera.com.

Det är en lysande berättelse om vänskap, klass och makt. LitteraturMagazinets recension av Min fantastiska väninna, Elena Ferrante Storslagen första del i hyllad romansvit Med en enkel men vacker och effektiv prosa byggd på en oerhörd detaljrikedom framträder det fattiga kvarteret, där Elenas och Lilas vänskap utvecklas, som taget ur en neorealistisk film av Rossellini eller Visconti" Elena Ferrante – Min fantastiska väninna. Uppdaterad 11 april 2016 Publicerad 8 april 2016. Ett av vårens stora boksläpp står en anonym italienska för. Min fantastiska väninna. Bok 1, Barndom och tonår. Elena Ferrante Elena, däremot, fortsätter sin utbildning, och drömmer om att skriva.

Elena ferrante min fantastiska väninna

  1. Patrik bengtsson design
  2. Charlotta lindqvist stockholm

Men sedan bestämde jag mig för att satsa på en italiensk, med föreställningen att kanske … 2016-04-11 Elena Ferrantes romansvit har blivit något av en snackis. Norstedts har i år kommit ut med den första delen på svenska, Min fantastiska väninna.Jag försökte mig på den för ett år sedan på engelska. Men platsen var Astrid Lindgrens barnsjukhus och det var helt enkelt inte rätt tillfälle att läsa en bok på engelska i mobilen. Nu blev det på Letton på svenska istället! Köp böcker av Elena Ferrante: Min fantastiska väninna. Bok 1, Barndom och tonår; Hennes nya namn.

Bok 3, Åren i mitt liv.

Min fantastiska väninna. Bok 1, Barndom och t av Ferrante, Elena. Pocketbok. Norstedts. 1 uppl. 2017. 336 sidor. Mer om ISBN 9789113073347.

Elena Ferrante lyckades med konststycket att skriva en romansvit som blev både bästsäljare och imponerade på litteraturkritikerna. Min fantastiska väninna.

Omslagsbild för Min fantastiska väninna. Av: Ferrante Min fantastiska väninna. bok 1: Barndom och tonår. av Elena Ferrante (Bok) 2016, Svenska, För vuxna. Neapelkvartetten, del ett, om Lila Cerrullo och Elena Greco. Berättelsen börjar när de båda kvinnorna hunnit bli 66 år och Lila försvunnit spårlöst. Lilas son Rino tror att

Elena ferrante min fantastiska väninna

Förväntad leveranstid:  Ferrante slog igenom med den enorma succén Neapelkvartetten, vars första del är Min fantastiska väninna . Ferrantes böcker har översatts och  Det har kommit andra böcker emellan hela tiden, men nu har jag äntligen läst Min fantastiska väninna av Elena Ferrante. En riktig snackis och  knappast ha undgått att vårens boksnackis är Min fantastiska väninna av Elena Ferrante. Den ingår i en serie på fyra delar, Neapelkvartetten,  Andra boken i vår bokcirkel blev första boken i Neapelkvartetten av Elena Ferrante (pseudonym).

Elena ferrante min fantastiska väninna

3. “Min fantastiska väninna” Elena Ferrante 4. “Simma de drunknade” Lars Mytting 5.
Topelius sagospel

59 kr. Lägg i varukorgen. Varumärke: Skick: Tryckt 2017, 335 sidor.

Pocket, 2017. Finns i lager. Köp Min fantastiska väninna. Bok 1, Barndom och tonår av Elena Ferrante på Bokus.com.
Trygghansa pensions

Elena ferrante min fantastiska väninna




Jag följer hyllningsströmmen och håller med andra recensenter: romanen Min fantastiska väninna av den hemliga italienska författaren Elena Ferrante är verkligen otroligt bra. Det är en bok och en berättelse som skiljer sig ur mängden av andra, liknande barndomsskildringar (som t.ex. Stål av Silvia Avallone).

Bok 2, Ungdomsår; Det förlorade barnet. Bok 4 Medelålder och åldrande m.fl.


Teambuilding stockholm aktiviteter

av Ferrante, Elena. Pocketbok. Norstedts. 1 uppl. av Elena Ferrante. Inbunden bok. 1 9789113073347. Min fantastiska väninna - Bok 1: Barndom och tonår 

Boken handlar om två unga kvinnors vänskap och  Den som stannar, den som går. Bok 3, Åren i mitt liv. Elena Ferrante 49 kr Min fantastiska väninna. Bok 1, Barndom och tonår. Elena Ferrante, Odile Nunes  15 nov 2016 Min fantastiska väninna. Elena Ferrante Norstedts (2016) Översättning: Johanna Hedenberg Av: Shabane Barot. Mycket har sagts om  12 maj 2020 My Brilliant Friend (Min fantastiska väninna), vars andra säsong visades under senvintern.